The War Room
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


Mötesplats får vår Warhammergrupp i Lund, Sverige.
 
HemLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Rant: Välja lag

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
Solid Rock
Admin
Solid Rock


Antal inlägg : 40
Registreringsdatum : 10-03-06
Ålder : 36

Rant: Välja lag Empty
InläggRubrik: Rant: Välja lag   Rant: Välja lag Emptysön mar 14, 2010 3:52 pm

Ni behöver inte läsa det här men detta är vad som går genom mitt huvud angående mitt lag just nu.

Först och främst så tänker jag på detta när jag väljer lag:
Dom ska se häftiga ut självklart.
Dom ska passa min personlighet eller hur man nu ser på det.
Jag ska kunna måla dem och bli nöjd med resultatet.
Jag ska gilla fluffet och känna att laget passar in bland er andra.
Jag vill ha valmöjligheter när jag bygger min armé och kunna använda olika strategier.
Jag vill kunna ha åtkomst till valmöjligheter för min hjälte och min magiker.

När jag valde Tomb Kings tänkte jag för det första att de skulle vara lätta att måla... jag tror jag tyckte de var rätt coola också.
Efter att ha spelat Tomb Kings och målat nästan en armé måste jag säga att dom gör mig väldigt bresvikna. Jag har inga valmöjligheter varken när det gäller truppval, strategier eller hur mina hjältar ska se ut.
Magifasen är inte häftig utan nödvändig för att min armé ska funka och allting är skelett och inget annat. Det positiva är ju att armén ser mäktig ut och att jag målat mycket och är nöjd med resultatet av mitt målande. Fluffmässigt är Tomb Kings lite outsiders. Dom lever i Nehekhara/Land of the Dead som ligger i utkanten av hela världen och har inte riktigt anledning att slåss med andra om dom inte plundrar just öknen. Dom känns inte heller jättefantasy som till exempel Dvärgar eller Alver eller Orker.

Vampire Counts däremot. De har många olika enheter att välja mellan, dom passar in fantasymässigt, de har häftigast hjältar i spelet och passar in på det mesta av det jag vill ha ut av mitt lag.

Eftersom alla andra precis börjat måla och jag är en relativt van målare så kommer jag nog inte efter i mitt målande och jag kan ju spela med Tomb kings ändå, sålänge.

Oavsett vad så ska jag måla en Vampyr nu (Generalen i armén) och se om jag blir nöjd.

Om ni orkat läsa allt detta... WHY?! Och tack för att ni lyssnat. Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
https://thewarroom.swedishforum.se
Obben

Obben


Antal inlägg : 49
Registreringsdatum : 10-03-07

Rant: Välja lag Empty
InläggRubrik: Sv: Rant: Välja lag   Rant: Välja lag Emptysön mar 14, 2010 4:13 pm

Ta dina VC då Wink Men du kan ju fixa boken först och sedan ta och kolla igenom den. Det är mitt tips iaf. Men kör vad du tycker är kul så får vi anpassa oss efter det. Jag lovar att göra mitt bästa för att smiska dig oavsett.
Till överst på sidan Gå ner
Anton

Anton


Antal inlägg : 35
Registreringsdatum : 10-03-07
Ålder : 33

Rant: Välja lag Empty
InläggRubrik: Sv: Rant: Välja lag   Rant: Välja lag Emptysön mar 14, 2010 4:38 pm

Gällande obbes förslag om boken så, har jag redan köpt den, tillsammans med tio skelett i ett tidigare skede. Så boken finns.

Jonas, Jag kan inte förstå varför du valde tomb kings från början, att byta är helt klart rätt. Det finns vissa lag som är lite outsiders som du säger. Först o främst, Tomb kings, demons, brettonians och ogre kingdoms. Demoner för att jag inte kan förstå varför dom ska ha ett eget lag. Dom få tillfällena demoner har dykt upp i historiens lopp utan människor som trollat fram dom är få, mycket få. Dom borde bara ingå i de andra chaos lagen.

Brettonians därför att jag tycker det räcker med en människofaktion. Det är kanske bara jag. Annars är riddare coolt. men det kund vara en del av empire.
Ogre kingdoms är lättare att passa in i storyn bättre än tomb kings, dom expanderar. Dessutom är det coolt med en arme med jättemonster. Men dom passar bäst in i andra armeér som legoknektar. Jag funderar på att använda några av mina ogres i min orcs and goblins armé för att dels få lite stora modeller och dels använda det jag redan har och har målat.
Till överst på sidan Gå ner
Obben

Obben


Antal inlägg : 49
Registreringsdatum : 10-03-07

Rant: Välja lag Empty
InläggRubrik: Sv: Rant: Välja lag   Rant: Välja lag Emptymån mar 15, 2010 12:16 am

Bretonnia är ju en av de gamla raserna! Razz Men jaja. Byt då. Zombies som zombies. I'll kill u (again)
Till överst på sidan Gå ner
Solid Rock
Admin
Solid Rock


Antal inlägg : 40
Registreringsdatum : 10-03-06
Ålder : 36

Rant: Välja lag Empty
InläggRubrik: Sv: Rant: Välja lag   Rant: Välja lag Emptymån mar 15, 2010 1:21 am

Haha jag har läst hela Bretonniaboken och hela Vampire. Jag gillar helt klart Vampire mer. Detta är inget lättvindigt beslut, jag är stolt över de Tomb Kings jag målat men ska jag byta lag är nu den bästa tiden eftersom folk precis börjat måla sina armér. Förresten har inte Tomb Kings zombies Razz.
Till överst på sidan Gå ner
https://thewarroom.swedishforum.se
Obben

Obben


Antal inlägg : 49
Registreringsdatum : 10-03-07

Rant: Välja lag Empty
InläggRubrik: Sv: Rant: Välja lag   Rant: Välja lag Emptymån mar 15, 2010 1:47 am

TK har ju mumier. Det är typ prime time zombies ju =D
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Rant: Välja lag Empty
InläggRubrik: Sv: Rant: Välja lag   Rant: Välja lag Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Rant: Välja lag
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
The War Room :: Generellt-
Hoppa till: