The War Room
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


Mötesplats får vår Warhammergrupp i Lund, Sverige.
 
HemLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Kampanj prelude!

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
Anton

Anton


Antal inlägg : 35
Registreringsdatum : 10-03-07
Ålder : 33

Kampanj prelude! Empty
InläggRubrik: Kampanj prelude!   Kampanj prelude! Emptytis mar 30, 2010 1:06 am

Det finns inom warhammer regler för strider under 500 poäng, warbands. Dessa är tänkta att motivera folk att måla nya arméer.
Tanken är att man målar 200 poäng och tävlar med en vecka, nästa vecka tävlar man med 300 poäng, nästa vecka igen tävlar man med 400 poäng, och till sist 500. Så jag vill att alla skriver en armélista och målar ihop 200 poäng, fetast hade varit om vi kom igång med tävlandet nästa vecka. Det är absolut inget tvång, mest lite kul för dom av oss som blir lite trötta på att måla 20 gubbar åt gången hela tiden. Det ger en dessutom möjlighet att få känna lite på sin armé, få veta sin starka och svaga sidor. Dessutom blir det lättare att måla om man målar lite mindre arméer.

Warbands:
Det blir små enheter helt enkelt.
Fotsoldater minst i enheter om 3
Kavalleri minst i enheter om 2
Större monster i enheter om 1
Total tillåten kostnad på hjältar 150 poäng
En special och en rare unit, rare får bytas in mot en special ( Man kan ha två special eller en special och en rare)
Armén får ledas av en unit champion, Men för att få ha command group med sin enhet måste den uppfylla normalkravet för antal modeller som anges i arméboken, några få undantag finns, främst dom som ska vara 20 som oftast bara behöver vara 10.
Minst 2 core men högst 10 olika enheter.

Det var typ det viktigaste. Så sätt igång o pyssla!
Till överst på sidan Gå ner
Obben

Obben


Antal inlägg : 49
Registreringsdatum : 10-03-07

Kampanj prelude! Empty
InläggRubrik: Sv: Kampanj prelude!   Kampanj prelude! Emptyons mar 31, 2010 1:10 am

Sweet. Jag får la köpa in mina beastmen eller bestämma mig för att spela dvärgar då, till nästa vecka, så jag hinner måla upp lite. Sedan ska ni få smisk.
Till överst på sidan Gå ner
Solid Rock
Admin
Solid Rock


Antal inlägg : 40
Registreringsdatum : 10-03-06
Ålder : 36

Kampanj prelude! Empty
InläggRubrik: Sv: Kampanj prelude!   Kampanj prelude! Emptyons mar 31, 2010 10:18 pm

Fett sätt att testa sitt lag och det betyder att vi inte kommer behöva måla en massa innan vi får testa på att spela Razz.
Jag kommer har 29 modeller.
9 skelett, ett är champion och general.
10 zombies.
10 crypt ghouls.
Till överst på sidan Gå ner
https://thewarroom.swedishforum.se
Anton

Anton


Antal inlägg : 35
Registreringsdatum : 10-03-07
Ålder : 33

Kampanj prelude! Empty
InläggRubrik: Sv: Kampanj prelude!   Kampanj prelude! Emptyons mar 31, 2010 11:06 pm

Fail, Jonas, för att få ha en champion måste du upp på minimum unit size enligt boken, det är väl knappast under 10 skelett?
Till överst på sidan Gå ner
Obben

Obben


Antal inlägg : 49
Registreringsdatum : 10-03-07

Kampanj prelude! Empty
InläggRubrik: Sv: Kampanj prelude!   Kampanj prelude! Emptyons mar 31, 2010 11:20 pm

29 modeller? Sheit. Jag satsar på mina dvärgar nu ändå, eftersom jag har dem, och kommer nog inte komma upp ens i närheten av 29. Kanske 10-15 max...
Till överst på sidan Gå ner
Solid Rock
Admin
Solid Rock


Antal inlägg : 40
Registreringsdatum : 10-03-06
Ålder : 36

Kampanj prelude! Empty
InläggRubrik: Sv: Kampanj prelude!   Kampanj prelude! Emptyons mar 31, 2010 11:33 pm

fan... då tar jag bort en ghoul då...
Till överst på sidan Gå ner
https://thewarroom.swedishforum.se
Anton

Anton


Antal inlägg : 35
Registreringsdatum : 10-03-07
Ålder : 33

Kampanj prelude! Empty
InläggRubrik: Sv: Kampanj prelude!   Kampanj prelude! Emptytor apr 01, 2010 12:45 am

satsa på dina beastmen säger jag, tanken är ju att vi ska sporra oss själva att måla, känn dig inte tvingad att köra dvärgar. Vi kommer ändå inte komma igång nästa vecka. Inte jag iaf, har tenta på fredagen.
Till överst på sidan Gå ner
Solid Rock
Admin
Solid Rock


Antal inlägg : 40
Registreringsdatum : 10-03-06
Ålder : 36

Kampanj prelude! Empty
InläggRubrik: Sv: Kampanj prelude!   Kampanj prelude! Emptytor apr 01, 2010 4:47 pm

Du vill bara slippa möta dvärgar Razz
Till överst på sidan Gå ner
https://thewarroom.swedishforum.se
Obben

Obben


Antal inlägg : 49
Registreringsdatum : 10-03-07

Kampanj prelude! Empty
InläggRubrik: Sv: Kampanj prelude!   Kampanj prelude! Emptyfre apr 09, 2010 11:15 am

Det blir Beastmen nu. Tror nog jag kommer kunna ha 2-300p färdigt i nästa vecka om jag lägger på ett kol med målningen.

EDIT

Har gjort listor upp till och med 400p nu. Måste bara fixa en sak från en kompis, sedan har jag allt för 200p.
Till överst på sidan Gå ner
Cruxified




Antal inlägg : 26
Registreringsdatum : 10-03-06
Ålder : 34
Ort : Lund

Kampanj prelude! Empty
InläggRubrik: Sv: Kampanj prelude!   Kampanj prelude! Emptylör apr 10, 2010 10:51 pm

Chaos Marauder army 199p

11 Marauders 52
chieftain

3 Marauders 15
flails/gw

3 Marauders 15
flails/gw

3 Marauders 15
flails/gw

3 Marauders 18
light armours
shields

3 Marauders 18
light armours
shields

3 Warhounds 18

3 Chaos Warriors 48
shields
Till överst på sidan Gå ner
Obben

Obben


Antal inlägg : 49
Registreringsdatum : 10-03-07

Kampanj prelude! Empty
InläggRubrik: Sv: Kampanj prelude!   Kampanj prelude! Emptysön apr 11, 2010 11:16 am

Du borde göra dina marauders till 5, så de kan flanka och ta bort ranker. Annars måste du alltid få in två enheter ju, och det är jobbigare. Unit Strength 5 behövs för att ta bort ranker ju. Likadant med hundarna, tänker jag.
Till överst på sidan Gå ner
Cruxified




Antal inlägg : 26
Registreringsdatum : 10-03-06
Ålder : 34
Ort : Lund

Kampanj prelude! Empty
InläggRubrik: Sv: Kampanj prelude!   Kampanj prelude! Emptymån apr 12, 2010 1:43 am

justefan... glömde de :'(
Till överst på sidan Gå ner
Cruxified




Antal inlägg : 26
Registreringsdatum : 10-03-06
Ålder : 34
Ort : Lund

Kampanj prelude! Empty
InläggRubrik: Sv: Kampanj prelude!   Kampanj prelude! Emptymån apr 12, 2010 1:46 am

ska fan ta bort hundarna Smile
Till överst på sidan Gå ner
Obben

Obben


Antal inlägg : 49
Registreringsdatum : 10-03-07

Kampanj prelude! Empty
InläggRubrik: Sv: Kampanj prelude!   Kampanj prelude! Emptyons apr 14, 2010 1:17 pm

Och ge din större enhet sköldar, ist för de små enheterna, och ha 5-manna med flails. Jag insåg precis att min 200p-lista sög, så ska göra en ny. Återkommer med mer info senare =D
Till överst på sidan Gå ner
Cruxified




Antal inlägg : 26
Registreringsdatum : 10-03-06
Ålder : 34
Ort : Lund

Kampanj prelude! Empty
InläggRubrik: Sv: Kampanj prelude!   Kampanj prelude! Emptysön apr 18, 2010 12:16 am

mot jonas for instance tänker jag inte lägga mer poäng på en enhet än jag måste.. de e därför jag la sköldar på de små enheterna så att om den stora gruppen flyr blir jag inte av med för stor poäng typ... var lite trött när jag skrev listan ^^

ska göra om min också till lite mer vad jag har målat än så länge Smile
Till överst på sidan Gå ner
Obben

Obben


Antal inlägg : 49
Registreringsdatum : 10-03-07

Kampanj prelude! Empty
InläggRubrik: Sv: Kampanj prelude!   Kampanj prelude! Emptysön apr 18, 2010 4:31 am

Jag tänker mest att du kanske borde ha dem för bättre save ist. Men du gör som du vill.

Min plan för "kampanj-prelude" är såhär:

200p:
20 Ungors - 135 points
Spears, Full Command
5 Ungor Raiders - 30 points
5 Chaos Warhounds - 30 points

300p:
+ 10 Gors - 80 points (Additional Hand Weapon)
+ 5 Chaos Warhounds - 30 points
- Ungor Standard -6 points

400p:
+ 10 Gors - 80 points (Additional Hand Weapon)
+ Ungor Standard - 6 points
+ 2 st Ungor Raiders - 12 points

500p:
+ 3st Ungor Raiders -18 points
+ Tuskgor Chariot - 80 points
+ 5 st Scaly Skin-saves for Warhounds - 5 points.

More to come.

- Oskar
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Kampanj prelude! Empty
InläggRubrik: Sv: Kampanj prelude!   Kampanj prelude! Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Kampanj prelude!
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
The War Room :: Generellt-
Hoppa till: