The War Room
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


Mötesplats får vår Warhammergrupp i Lund, Sverige.
 
HemLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Är det någon som spelar Dark Elves?

Gå ner 
4 posters
FörfattareMeddelande
Obben

Obben


Antal inlägg : 49
Registreringsdatum : 10-03-07

Är det någon som spelar Dark Elves? Empty
InläggRubrik: Är det någon som spelar Dark Elves?   Är det någon som spelar Dark Elves? Emptylör mar 13, 2010 7:12 pm

Jag snackade lite med en gammal WHFB-räv i fredags, och disskuterade lite olika arméer. De han sade vi inte skulle spela om vi ville vara ganska jämna är:

Demoner, först och främst.
Dark Elves, därför att de inte har några dåliga val och de flesta valen är helt brutna
Vampire Counts, därför att deras Blood Knights dödar hela arméer själva.

Så jag tänkte bara varna er där ute, att dessa kanske inte bör spelas. Enligt honom var det dessa tre som var långt över de andra, och sedan kommer de flesta andra i samlad trupp, med Ogre Kingdom längst ner.

- Obben
Till överst på sidan Gå ner
Solid Rock
Admin
Solid Rock


Antal inlägg : 40
Registreringsdatum : 10-03-06
Ålder : 35

Är det någon som spelar Dark Elves? Empty
InläggRubrik: Sv: Är det någon som spelar Dark Elves?   Är det någon som spelar Dark Elves? Emptysön mar 14, 2010 2:15 am

Ingen spelar Dark Elves för tillfället men jag funderar på att lira antingen Bretonnia eller Vampire Counts. Just nu lutar det mot Vampire dock. Jag har inga direkta planer på att inkludera Blood Knights. Inte på mindre än 2,5k poäng i alla fall. Vi får se. Jag blev besviken på Tomb Kings och vill välja ett lag som passar mig helt enkelt. Ge mig tid att tänka. Jag ska måla en Vampyr och se hur han blir eftersom jag ändå är klar med min Tomb Kings Armé. Hoppas inte folk flyger i taket av det.
Till överst på sidan Gå ner
https://thewarroom.swedishforum.se
Anton

Anton


Antal inlägg : 35
Registreringsdatum : 10-03-07
Ålder : 33

Är det någon som spelar Dark Elves? Empty
InläggRubrik: Sv: Är det någon som spelar Dark Elves?   Är det någon som spelar Dark Elves? Emptysön mar 14, 2010 11:56 am

Spela vad du vill Jonas, Jag tycker inte vi ska utesluta enheter, inte än iaf. Vi får väl se. Jag tror nog man kan hantera blood knights om man bara gör det rätt. Jag spelar liksom greenskins. Jag tror inte skillnaden mellan en blood knights charge eller en knights of chaos charge är så stor. Det jag har dör. Då får man hitta på ett annat sätt att ta dom. Typ med en doom diver eller nått.
Till överst på sidan Gå ner
Obben

Obben


Antal inlägg : 49
Registreringsdatum : 10-03-07

Är det någon som spelar Dark Elves? Empty
InläggRubrik: Sv: Är det någon som spelar Dark Elves?   Är det någon som spelar Dark Elves? Emptysön mar 14, 2010 4:11 pm

Skillnaden mot dina vanlliga orks kanske inte är så stor, men gentemot dina black orcs eller ngn annan av dina hårda enheter. Men vi får väl testa dem och se helt enkelt. Det går ju att proxa dem (dvs använda ngt annat för att testa) i några slag och sedan se hur det blir.
Till överst på sidan Gå ner
Anton

Anton


Antal inlägg : 35
Registreringsdatum : 10-03-07
Ålder : 33

Är det någon som spelar Dark Elves? Empty
InläggRubrik: Sv: Är det någon som spelar Dark Elves?   Är det någon som spelar Dark Elves? Emptysön mar 14, 2010 4:29 pm

Men man får ju vara lite smart. Om jag vet att hans knights kan krossa allt jag har så får jag ju se till att dom chargar något dåligt. Dom har ju frenzy, det kan man utnyttja för att få dom att chargea det jag vill. Sen counterchargear jag och äter dom. Ett exempel skulle kunna vara att tvinga dom att chargea ett stort gäng nightgoblins, då kan fanatics mjuka upp knightsen (Kanske döda en eller till och med två beroende på hur många fanatics jag har) sen håller mina gobbos en runda för att dom är så jävla många, det hjälper att sätta generalen bakom också så att dom har lite högre leadership. Sen counterchargear jag med troll. Deras vomitattacker, str5 no armor save. Dödar lätt knightsen. Bara ett exempel på hur man kan ta dom.

Att låta dom chargea mina 10 blackorcs hade ju inte varit smart för fem öre. Ett annat exempel är till exempel min doom diver, d6 styrka 5 no armor save. Eller en bolt thrower eller en kanon. Utnyttja att dom har frenzy för att tvinga in dom i en ofördelaktig situation och skjut ner dom. Många kan till exempel ta flee som charge reaktion. Sen skjuter man för glatta livet. Kan man inte det (Jonas) då får man be en bön. Å andra sidan är det jonas som lär ha knightsen så det lär inte behövas.
Till överst på sidan Gå ner
Obben

Obben


Antal inlägg : 49
Registreringsdatum : 10-03-07

Är det någon som spelar Dark Elves? Empty
InläggRubrik: Sv: Är det någon som spelar Dark Elves?   Är det någon som spelar Dark Elves? Emptymån mar 15, 2010 12:11 am

Helt klart kan man göra så, men man får ju förutsätta att om du kan dra feta trix så kan han som spelar med blood knights också göra det, tex skydda med fell bats eller ngt liknande. Men visst, vi kan testa och se. Det värsta som kan hända är att alla dör mot dem.
Till överst på sidan Gå ner
Cruxified




Antal inlägg : 26
Registreringsdatum : 10-03-06
Ålder : 34
Ort : Lund

Är det någon som spelar Dark Elves? Empty
InläggRubrik: Sv: Är det någon som spelar Dark Elves?   Är det någon som spelar Dark Elves? Emptymån mar 15, 2010 4:14 pm

Som Anton säger tror jag inte på att blood knightsen blir så galna om man kör in en weakass enhet i fronten och en ingen armorsavegrupp i sidan. De kommer gråta allt blood i sig när han spelar mot highelves for instance.
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Är det någon som spelar Dark Elves? Empty
InläggRubrik: Sv: Är det någon som spelar Dark Elves?   Är det någon som spelar Dark Elves? Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Är det någon som spelar Dark Elves?
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» High Elves vs Vampire Counts 200 poäng

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
The War Room :: Generellt-
Hoppa till: