The War Room
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


Mötesplats får vår Warhammergrupp i Lund, Sverige.
 
HemLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Beastmen 1000 points

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
Obben

Obben


Antal inlägg : 49
Registreringsdatum : 10-03-07

Beastmen 1000 points Empty
InläggRubrik: Beastmen 1000 points   Beastmen 1000 points Emptylör mar 27, 2010 9:25 pm

Eftersom alla hatade mina skjutande dvärgar och jag dessutom insåg att det var väldigt tråkigt att spela samma som jag alltid gjort gick jag och köpte beastmen-boken. Detta är min första draft på lista till 1000 points. Jag vet att jag har mycket poäng i karaktärer, men min Gorebull är typ ett av de stora skälen till att spela Beastmen så Razz

Om ni undrar om någa regler eller så så bara säg till så förklar jag. Kan ju börja med att säga att Bloodgreed gör så att om enheten vinner en combat får den frenzy. Om den redan har det (som min Gorebull har, och därmed ungors) så får alla i enheten +1A för varje combat de vinner. Detta stannar tills de förlorar sin frenzy (dvs tills min Gorebull dör) =D Minotaurerna har denna regeln också från början.

Heroes


Gorebull - 198 points
Heavy Armour, Additional Hand Weapon, Gnarled Hide, Uncanny Senses
3+ AS, 5 S5 Attacker på I5. Går med Ungors för att utnyttja Bloodgreed.

Bray-Shaman - 125 points
Dispel Scroll x2
Magiförsvar ftw! Går med Gors för att få lite skydd.

Core

Ungor Herd (20) - 135 points
Spears, Full Command
Bra enhet med Gorebull, tack vare Bloodgreed.

Gor Herd (20) - 185 points
Additional Hand Weapon, Full Command
Solid trupp som kan skydda min Shaman och trycka ut en hel del attacker.

Chaos Warhounds (5) - 30 points
För att flanka och screena mot skytte.

Tuskgor Chariot (1) - 80 points
Bra för att flanka och för att combi-charga med. Lite samma sak som Razorgor.

Special

Minotaurs (3) - 189 points
Great Weapons
Underbara personer med 3A per skalle, och S7 med GW. Dessutom Bloodgreed.

Razorgor Herd (1) - 55 points
Flankhot. Måste dödar pga sina höga damage output.


Rare

Inga alls

Total: 997 points

Vad säger ni, fellow kampanjspelare?
Till överst på sidan Gå ner
Anton

Anton


Antal inlägg : 35
Registreringsdatum : 10-03-07
Ålder : 33

Beastmen 1000 points Empty
InläggRubrik: Sv: Beastmen 1000 points   Beastmen 1000 points Emptytis mar 30, 2010 12:11 am

Tappar du inte dina ambushes om du sätter hjältar i dina herds? Men en sjukt läskig armé, full kanonfokus på dina minotaurer. Sen hoppas på en lucky mortarstrike på dina herds. Läskigt. Gillar att du kör minotaurhjälten, lätt en av spelets häftigaste hjältar.
Till överst på sidan Gå ner
Obben

Obben


Antal inlägg : 49
Registreringsdatum : 10-03-07

Beastmen 1000 points Empty
InläggRubrik: Sv: Beastmen 1000 points   Beastmen 1000 points Emptytis mar 30, 2010 12:22 am

Ingen av mina enheter är tänkta till ambush som det är nu. Tycker den verkar så grymt random, och jag är inte så sugen på random saker på 1000p. Uppemot 1500 och 2000 kommer det komma ambush, men inte nu.

Funderar dock på att försöka få in lite Centigors istället för kanske kärran och razorgor. Mest för att jag troligen kommer bygga Centigors av mina Bestigors jag får i armélådan. De är ju dessutom ganska coola så.

Och Minotaurhjältar är som du sade de coolaste. Sämst ledarskap, men vem bryr sig. Han kan kötta =D
Till överst på sidan Gå ner
Solid Rock
Admin
Solid Rock


Antal inlägg : 40
Registreringsdatum : 10-03-06
Ålder : 35

Beastmen 1000 points Empty
InläggRubrik: Sv: Beastmen 1000 points   Beastmen 1000 points Emptyons mar 31, 2010 10:55 pm

Heh, kommer blir roligare att möta en close combat armé istället för allt skjutande. Skjutande är för mesar, alver och 40kspelare. Det enda jag har som skjuter är min rare Banshee som jag inte kommer ha i min armé.... då känns det bra med fler arméer som fokuserar på melee.
Till överst på sidan Gå ner
https://thewarroom.swedishforum.se
Obben

Obben


Antal inlägg : 49
Registreringsdatum : 10-03-07

Beastmen 1000 points Empty
InläggRubrik: Sv: Beastmen 1000 points   Beastmen 1000 points Emptyons mar 31, 2010 11:22 pm

Som det ser ut nu blir det nog ändå dvärgarna, eftersom jag har redan köpt en del där. Men jag ska bygga upp mina Beastmen efter hand, lite långsamt, så med lite tur kan ni nog få möta dem också inom någon månad.
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Beastmen 1000 points Empty
InläggRubrik: Sv: Beastmen 1000 points   Beastmen 1000 points Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Beastmen 1000 points
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» 1000 Points HE army
» 500 Points HE army

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
The War Room :: Kampanjen :: Strategi-
Hoppa till: