The War Room
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


Mötesplats får vår Warhammergrupp i Lund, Sverige.
 
HemLatest imagesSökBli medlemLogga in

 

 Dead poets society

Gå ner 
3 posters
FörfattareMeddelande
Solid Rock
Admin
Solid Rock


Antal inlägg : 40
Registreringsdatum : 10-03-06
Ålder : 35

Dead poets society Empty
InläggRubrik: Dead poets society   Dead poets society Emptytor apr 01, 2010 10:29 pm

Okej, jag tänkte lägga upp min 1000 poängslista här. Jag vet inte varför... eftersom jag troligen inte kommer ändra på den och ni har en chans att förbereda er för den men här kommer den.

Heroes

Vampyr - 200 poäng
Necromancer ~ 185 poäng, på en Corpse Cart

Core

10 Dire Wolves - 80 poäng
10 Crypt Ghouls - 88 poäng, med en Crypt Ghast
20 Zombies - 92 poäng, med musiker och bannér
20 Skeleton Warriors - 205 poäng, med ledargrupp och ett magiskt bannér

Special

10 Grave Guard - 150 poäng, med ledargrupp


1000 poäng nästan exakt... har inte valt alla vampyrkrafter och magiska föremål än. Det blir ändå en överraskning när ni möter mig Wink.
Till överst på sidan Gå ner
https://thewarroom.swedishforum.se
Obben

Obben


Antal inlägg : 49
Registreringsdatum : 10-03-07

Dead poets society Empty
InläggRubrik: Sv: Dead poets society   Dead poets society Emptylör apr 10, 2010 6:25 pm

Lite svårt att säga ngt om den utan att veta magiska saker på din vampyr och så, men överlag känns den lite tunn. Du har inga snabba saker utom dire wolves, och har få möjligheter att re-directa charges så att du får flanker och sådant, eftersom du saknar screens. Jag skulle rösta för att dela dire wolves till 2x5, så får du lite screens och bra flankare.

För övrigt känns 385p lite mycket att investera i karaktärer på 1000p. Jag skulle nog droppat vampyren, satt necromancern i en enhet och investerat i mer special ist. Lite cav är ju aldrig fel, om du kan få in det. Go Blood Knights Wink Annars är ju fler necros för att få upp dina PD lite, så du kan resa fler zombies ist.

För övrigt tror jag inte min 1000p Beastmen hade haft så stora problem med den alls. Du är för långsam och för sårbar för flank-charges. Cool lite, måhända, men inte speciellt effektiv.

- Oskar
Till överst på sidan Gå ner
Solid Rock
Admin
Solid Rock


Antal inlägg : 40
Registreringsdatum : 10-03-06
Ålder : 35

Dead poets society Empty
InläggRubrik: Sv: Dead poets society   Dead poets society Emptysön apr 11, 2010 11:30 pm

Det viktigaste i en Vampire Counts armé är just vampyrerna. Du ska nog se att med magierna och föremålen jag väljer ska det nog gå bra. Blood knights är på tok för dyra för en 1000 poängs lista dessutom. Som jag sa, jag kommer inte ändra på den Razz. Jag är säker på min armé Wink.
Till överst på sidan Gå ner
https://thewarroom.swedishforum.se
Cruxified




Antal inlägg : 26
Registreringsdatum : 10-03-06
Ålder : 34
Ort : Lund

Dead poets society Empty
InläggRubrik: Sv: Dead poets society   Dead poets society Emptymån apr 12, 2010 1:43 am

stå på dig jonas xD

(obbe du får bara försökta motbevisa de!)
Till överst på sidan Gå ner
Obben

Obben


Antal inlägg : 49
Registreringsdatum : 10-03-07

Dead poets society Empty
InläggRubrik: Sv: Dead poets society   Dead poets society Emptymån apr 12, 2010 12:27 pm

Jag litar på dig då! Jag kan inte vampisarnas magiska saker, men det blir säkert bra. Det är ju faktiskt jobbigt med magi på 1000p, eftersom många kanske inte har så mycket DD. Dock tycker jag fortfarande att du ska splitta dina dire wolves.

Min blood knights-kommentar är inte så seriös =)
Till överst på sidan Gå ner
Solid Rock
Admin
Solid Rock


Antal inlägg : 40
Registreringsdatum : 10-03-06
Ålder : 35

Dead poets society Empty
InläggRubrik: Sv: Dead poets society   Dead poets society Emptysön apr 18, 2010 3:58 pm

Hihihi på 2000 poäng ska jag ha 4 (fyra) magiker! Hihihi... cheers
Till överst på sidan Gå ner
https://thewarroom.swedishforum.se
Obben

Obben


Antal inlägg : 49
Registreringsdatum : 10-03-07

Dead poets society Empty
InläggRubrik: Sv: Dead poets society   Dead poets society Emptysön apr 18, 2010 5:08 pm

Alla dina karaktärer är väl magiker, så Razz
Till överst på sidan Gå ner
Solid Rock
Admin
Solid Rock


Antal inlägg : 40
Registreringsdatum : 10-03-06
Ålder : 35

Dead poets society Empty
InläggRubrik: Sv: Dead poets society   Dead poets society Emptymån apr 19, 2010 12:30 am

Inte Wight Kings!
Till överst på sidan Gå ner
https://thewarroom.swedishforum.se
Obben

Obben


Antal inlägg : 49
Registreringsdatum : 10-03-07

Dead poets society Empty
InläggRubrik: Sv: Dead poets society   Dead poets society Emptymån apr 19, 2010 10:57 am

Oh noes Razz
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Dead poets society Empty
InläggRubrik: Sv: Dead poets society   Dead poets society Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Dead poets society
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
The War Room :: Kampanjen :: Strategi-
Hoppa till: